A Travellerspoint blog

Utazás

A hátizsákom telepakolva (jelenleg 10 kilónál tartok, ahogy elnézem, hogy mit kell még belegyömöszölnöm, úgy tűnik azért bőven megállok a 15 kiló alatt - ez volt a maximum határ), foglalások, útlevelek, bankkártyák az "utazó" hátizsákban. A kétszer nyolc órás útra tekintettel két könyv jön velem (Dávid megígérte, hogy cipeli Peruban:)) Úgy érzem készen állok az utazásra, Dávid kb. egy órája küldött sms-t, ő is elkészült.

Végre indulunk:))

Posted by valhau 17:38 Archived in Hungary Tagged preparation Comments (0)

Finomítások

Belül az egy héten

rain 8 °C

Úgy látszik a LAN sportot űz a menetrendváltoztatásokból, a Cusco-Lima járatunk indulása ugyanis egyre korábbra kerül. Persze rendes légitársaság módjára erről rendre értesítenek és elnézést is kérnek, amiért két lépésben egy órával előbbre került az indulásunk.
A Perurailnél a "nincs jegyünk" állapotból sikerült dupláznunk, miután első lépésben Vali sikeresen vett két jegyet, majd másodikra a társaság egy munkatársa felajánlotta, hogy tartja a foglalásunkat, amíg a kártyaproblémák helyett átutaljuk az összeget. Valaki? :)
A piscói szállásunk is rendeződni látszik (némileg jelzi a tavalyi földrengés pusztítását, hogy a két kis szálloda nyitólapján a "we survived the earthquake" szöveg fogad). Mindenesetre (ha spanyolul is) a reakcióidejük az elküdött e-mailre bámulatos!
Megérkezésünk utáni első napra sandboardozást tervezünk a limai városnézés helyett (amire utolsó nap a LAN jóvoltából egyre több időnk marad :)).

És most már a hátralévő napok helyett érdemes azt számolnunk, hogy hányat kell még aludni indulásig... :)

Posted by danube 14:34 Archived in Hungary Tagged preparation Comments (0)

Újratervezés

Az előzetes útiterv szerint (feltéve, hogy Dávid által kb. két hónapja összerakott táblácskát lehet annak nevezni:)) április 11-ét töltöttük volna Machu Picchuban és ehhez próbáltuk a szükséges vonatjegyet időben lefoglalni, ami sajnos nem vezetett sikerre (pedig - mint elég sok honlap Peruval kapcsolatban - ez is kétnyelvű volt, szóval nem a spanyol nyelv hiánya volt a gond), mivel aznapra már nem volt jegy a visszafelé vonatra.

Az újratervezés szerencsére nem okozott akkora problémát, egy nappal korábbra tettük a fő látnivalót, és újra nekiláttunk/láttam a foglalási procedúrának. De ismét eredménytelenül, a 'payment' kíséreltem állandó visszautasításra talál. Írtam a perurail-nek és megkértem egy barátnőmet (aki USA bankkártyával bír), hogy próbáljon meg foglalni. Még várjuk az eredményt.

Posted by valhau 10:57 Archived in Hungary Tagged preparation Comments (0)

Előkészületek

Még szűk két hét

10 °C
View Peru on danube's travel map.

Az út maga már jó ideje tervbe volt véve, de néhány komolytalan kísérlet után az indulás immár érezhető közelségbe került - két hét múlva ilyenkor már a landoláshoz készülök majd Lima fölött, mialatt Vali a város minden rejtett szépségét végiglátogatta már :). Az eddig hallottak alapján az első adandó alkalommal (másnap reggel) tovább is utazunk a fővárosból, az alábbi útitervet követve, hogy 14 nap alatt lehetőleg mindent lássunk, amit elterveztünk...

Dióhéjban ami eddig történt:

JANUÁR
Megvannak a repülőjegyeink: Vali New Yorkon, én Madridon keresztül érkezünk Peruba (és hasonlóképpen hagyjuk el a helyszínt is)

FEBRUÁR
A visszafele jegyemet módosítják: "nyertem" visszafelé is egy madridi éjszakát.
Beszerezzük az első adag oltást: sárgaláz és hepatitis ellen.
Némi zavargásról érkezik hír Peruból, de pár nap után normalizálódik a helyzet.
Beszerezzük a Cusco-Lima belső járat jegyét is.

MÁRCIUS
Oltásból sose elég... Hepatitis második kör, meg - némi gondolkodás után - tetanusz.
Lefoglaljuk az első éjszakai szállásunkat Limában.

Posted by danube 09:25 Archived in Hungary Tagged preparation Comments (0)